Prinsip Asas Homeopati

Prinsip Asas Homeopati

Homeopati adalah berdasarkan kepada prinsip-prinsip asas yang diperhatikan dalam usaha untuk membangunkan rawatan yang dicadangkan untuk merawat pelbagai jenis penyakit dan penyakit. Peraturan-peraturan ini membuat penggunaan rawatan ini sistem yang berbeza penjagaan kesihatan alternatif. Berikut adalah beberapa prinsip-prinsip asas dikenali dalam amalan homeopati.

Asas utama yang mana homeopati akhirnya dirumuskan, Hukum Similars, menyatakan bahawa ciri-ciri serupa yang berbangkit daripada bahan-bahan khusus kepada rakyat dengan baik berkaitan dengan penyakit tertentu mungkin mampu dalam menggunakan ia untuk rawatan. Melalui Hukum Similars, pengamal homeopati kelihatan dapat mencari penawar untuk aduan dengan cara menemui tanda-tanda bahawa mereka mungkin hadir sama dengan apa penyakit sebenar mungkin menunjukkan.

Kuasa penyembuhan Of Life Homeopati selain ditubuhkan pada falsafah yang sama bahawa kehidupan itu sendiri mempunyai kekuatan atau kemahiran untuk sembuh. Ia adalah melalui membuka keupayaan penyembuhan bahan yang terdapat dalam alam semula jadi yang menjadi janji homeopati.

Vitality Sebagai Perubatan Kehidupan di doktrin homeopati adalah dianggap sebagai kuasa penting yang mempunyai tenaga dalaman individu sejak segala yang tumbuh mempunyai kuasa sendiri. Ini vitalities bertahan dalam suasana harmoni dalam alam semula jadi tetapi keadaan tertentu boleh menyebabkan ketidakstabilan tertentu yang mungkin mengganggu keharmonian antara tenaga ini. Ia adalah melalui ini bahawa terapi homeopati percaya ia akan berjalan kepada penyakit. Ubat-ubatan ini maka matlamat untuk mengembalikan keseimbangan tenaga yang penting itulah kehidupan.

Kurang Lebih terapi homeopati adalah tambahan ditadbir oleh Prinsip Gabungan Dos, yang ditubuhkan pada kepercayaan yang jumlah terkecil tindakan dilaksanakan mungkin tidak mencukupi untuk menghendaki apa-apa pengubahsuaian dalam alam semula jadi. Melalui rasional ini, rawatan homeopati digubal menggunakan pencairan intensif bahan-bahan dalam apa-apa cara bahawa keputusan yang baik masih terus semasa mengambil semua kesan merosakkan lain yang berkaitan dengan perkara ini.

Individualisme Amalan homeopati selain diasaskan pada fakta bahawa semua orang adalah unik, disiapkan oleh integrasi ciri-ciri pelbagai orang itu. Rawatan homeopati mengambil kira kesejahteraan seluruh orang - aspek-aspek jasmani, emosi, rohani dan mental - untuk menjadi lebih cekap. Ini membawa kepada membangunkan ubat biasanya luar biasa dan unik kepada individu yang berbeza.

Pembuangan Halangan Kerana penyakit adalah hasil daripada ketidakseimbangan tertentu dan keharmonian berkuat kuasa yang penting, penggunaan homeopati juga mengendalikan cuba untuk menghapuskan halangan yang mungkin muncul untuk menghalang proses penyembuhan. Halangan itu boleh menjadi ubat, tekanan, pemakanan, sebagai tambahan kepada faktor persekitaran yang lain, rohani dan emosi. Terpulang kepada pengamal homeopati untuk membantu orang dalam usaha untuk membuat keputusan dan membezakan apa halangan ini dikira mungkin berada di dalam kehidupan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar