Cara-cara untuk Menerima Reiki Kelas dan Sijil

Cara-cara untuk Menerima Reiki Kelas dan Sijil

Reiki, sebagai rawatan penyembuhan semula jadi pelengkap, menjadi lebih dan lebih popular. Malah, ia kini diiktiraf dalam bentuk Unit Pendidikan Berterusan untuk jururawat dan lain-lain profesional penjagaan kesihatan. Ini mengakui hakikat bahawa ia membantu untuk pesakit sebagai rawatan pelengkap kepada perubatan konvensional. Bagi mereka yang ingin belajar, terdapat banyak kelas yang berbeza dan kursus-kursus latihan, semua membawa kepada pensijilan.

Oleh kerana ketiadaan sebuah badan yang mentadbir keseluruhan, kadang-kadang sukar untuk membuat keputusan antara pelbagai program yang disediakan. Sebelum memulakan perjalanan ke pensijilan, pemikiran kasih sayang, profesionalisme, keinginan yang kuat untuk membantu orang lain dan tahap yang tinggi menghormati tradisi perubatan tradisional Cina semua prasyarat.

Kelas boleh didapati di pelbagai penyembuhan sekolah seni, ada yang pakar sahaja dalam Reiki, dan ada yang mempunyai fokus yang lebih luas. Arahan peribadi dari seorang Master adalah satu lagi laluan untuk pensijilan. Dan mungkin kaedah yang paling mudah, dan yang paling cepat, adalah untuk memanfaatkan program latihan dalam talian mantap.

Tidak kira kaedah yang dipilih, terdapat tiga peringkat. Tahap I kos di suatu tempat antara $ 100 dan $ 200, Level II boleh menjalankan mana-mana dari $ 150 hingga $ 500. Tahap III, yang merupakan tahap di mana pensijilan adalah bahawa Sarjana, boleh kos antara $ 350 dan $ 10,000.

Caj $ 10,000 mungkin kelihatan sangat tidak munasabah, tetapi ia berpunca dari kedudukan yang diambil oleh beberapa guru awal, yang merasakan bahawa perlu ada pertukaran saksama wang untuk faedah menerima attunement dan latihan yang diperlukan untuk menjadi seorang Master.

Syukurlah, tidak semua latihan Reiki begitu mahal. Kursus dalam talian, yang meliputi ketiga-tiga tahap secara menyeluruh, dan yang termasuk semua sijil yang diperlukan untuk menjadi Master, boleh kos antara $ 350 dan $ 1,000. Walau bagaimanapun, terdapat promosi istimewa dari semasa ke semasa yang boleh bermakna ia boleh didapati untuk kurang daripada $ 100. Ini tidak mustahil kerana memanfaatkan teknologi, dan tidak berkompromi dengan kualiti.

Anda perlu berhati-hati dalam pemilihan jurulatih anda, dalam talian atau luar talian, kerana ini adalah keputusan yang paling penting anda akan membuat. Mencari pengalaman, dan untuk rujukan besar atau testimoni. Carilah pengesahan ini, dalam bentuk kejayaan terlebih dahulu, daripada pelajar berpuas hati lain. Program-program yang baik akan membenarkan akses kepada pengetua, walaupun mereka secara atas talian. Melibatkan mereka dalam perbualan, bertanya semua soalan-soalan yang betul, melakukan usaha yang wajar anda.

Dengan cara ini, anda boleh yakin bahawa anda membuat keputusan yang betul. Sama ada anda ingin menggunakan kemahiran baru anda untuk sembuh atau untuk mengajar, ia adalah sangat penting bahawa anda meletakkan diri anda untuk menyatu-padukan dengan cara yang terbaik, supaya kemahiran anda sedang diperhalusi untuk membolehkan anda untuk menjadi seorang guru yang hebat, atau penyembuh yang besar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar