Menggunakan Untuk Peels Banana

Menggunakan Untuk Peels Banana

Biar saya beritahu anda, saya pisang untuk Pisang. Saya tidak boleh mendapatkan cukup! Ini lembut, berkrim, buah-buahan manis begitu indah. Mereka adalah mudah untuk mengambil di mana sahaja, menyimpan, dan membuat snek mentah yang hebat. Ia adalah padat dengan tan vitamin dan kebaikan mineral. Mereka juga boleh didapati secara meluas di seluruh sebahagian besar tahun. Tetapi, adakah anda tahu bahawa kulit itu juga mempunyai banyak kegunaan dalam perubatan dan penjagaan diri.

Lain kali anda makan pisang, berfikir dua kali untuk membuang kulit itu! Di bawah ini adalah beberapa kegunaan yang sesuai untuk kulit pisang.

Wart Remover: Gosok bahagian dalam kulit pada ketuat dan kemudian ketiknya ke kawasan itu dengan pita perubatan atau kain kasa.

Mosquito Bites: Gosok bahagian dalam kulit itu pada gigitan nyamuk. Ia harus mengurangkan sebarang bengkak atau kerengsaan yang disebabkan oleh gigitan nyamuk.

Splinters: pita sekeping pisang kulit sejak serpihan dan pita turun dengan pita perubatan atau kain kasa. Enzim dalam kulit pisang akan membubarkan atau bersenam serpihan.

Poison Ivy: Gosok kawasan itu dengan bahagian dalam kulit pisang sebanyak dua kali sehari sehingga ruam hilang.

Menyembuhkan Jerawat / Muka Mask: Gosok bahagian dalam kulit itu di kawasan yang terjejas sebelum tidur. Pada waktu pagi, bilas dengan air. Atau memohon sebagai topeng (pisang lecek) dan keluarkan selepas 15-30 minit dengan membilas dengan air.

Kulit, houseplants, dan sekerat: The kulit boleh digunakan untuk bersinar sekerat atau kulit bersih (kasut, kerusi, dan lain-lain) dan houseplant meninggalkan. Uji kawasan yang kecil pertama. Gosok bahagian dalam kulit itu pada item dan kemudian lap dengan kain atau kain lembut jika diperlukan.

Kompos Pile: Selepas semua perkara di atas, kalium dan fosforus kandungan yang tinggi pisang membuat mereka tambahan yang baik untuk mana-mana kompos.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar