Ikuti Sihat Winter Ini Dengan Semua Pemulihan Selesema Asli

Ikuti Sihat Winter Ini Dengan Semua Pemulihan Selesema Asli

Ubat selesema semulajadi boleh bekerja sebagai penggalak imuniti. Mereka boleh membantu anda dalam mengurangkan kesan kemurungan jika selesema hits anda. Kira-kira 50 peratus daripada penduduk di India terjejas dengan selesema atau penyakit lain. Anda boleh menjaga diri anda selamat dari selesema dengan pencegahan sedikit. Semasa selesema musim sejuk memberi kesan kepada kebanyakan orang. Jika anda rasa anda diserang oleh selesema dan berasa sangat sakit atau tidak sihat, maka bila-bila masa tanpa membuang merawat diri sendiri. Ambil bimbingan profesional jika diperlukan. Cuba untuk tidak mengambil antibiotik yang tidak berkesan pada selesema. Melalui bantuan ubat semula jadi anda boleh mengatasi selesema dan penyakit itu.

Kini anda mendengar banyak perkara mengenai selesema babi. Selesema babi asalnya berasal dari Mexico. Tetapi kini ia telah memberi kesan kepada banyak orang dari seluruh dunia. Untuk mengelakkan selesema babi anda mesti membawa kit pencegahan yang terdiri daripada antiviral campuran minyak pati, Vitamin C dan ubat homeopati yang lain. Ini kit pencegahan boleh membantu anda setiap kali anda keluar. Virus H1N1 boleh dicegah melalui bantuan daripada langkah-langkah pencegahan dan ubat selesema semulajadi.

Jika oleh mana-mana peluang anda terjejas oleh virus H1N1. Ubat serombong terbaik adalah untuk mendapatkan banyak rehat dan minum cecair panas, berhati-hati dan mengelakkan gula. Gula pada dasarnya merendahkan sistem imun kita. Satu lagi ubat untuk meningkatkan sistem imun adalah dengan menggunakan minyak pati Eucalyptus, Lavender, Thyme, Myrtle, Pine dan Lemon. Minyak ini akan menjadi bantuan yang besar kepada anda dengan hidung tersumbat, sakit kepala, demam dan batuk. Minyak pati Lavender, Lemon dan Thyme menyokong pengeluaran sel-sel darah putih, yang merupakan keperluan asas kepada sistem imun kita. Minyak ini hasilnya boleh membantu anda dalam melawan virus dan bakteria. Minyak lain dalam kit pencegahan seperti minyak Eucalyptus, Myrtle, Kemenyan, Pine dan Ravensara adalah bantuan yang besar kepada anda dengan hidung tersumbat dan mukus.

Virus memberi kesan kepada kita pada dasarnya di tempat yang sesak seperti pusat membeli, panggung wayang, dan tempat pasaran atau dari mana-mana tempat di mana pengudaraan tidak mencapai tanda. Walaupun anda berada di sesuatu tempat berkokok anda perlu bersedia untuk mengelakkan diri anda dengan bantuan ubat selesema semulajadi. Anda boleh menggugurkan beberapa titik minyak pati antiviral pada sapu tangan atau tisu dan membawanya dengan anda. Sebelum memasuki tempat yang sesak anda perlu menyedut wap daripada sapu tangan anda supaya minyak pati boleh berjuang untuk anda.

Perkara yang terbaik dalam minyak pati ialah mereka sama sekali tidak berbahaya dan dengan itu tidak menyebabkan apa-apa reaksi alahan. Minyak perlu dicairkan terlebih dahulu sebelum penggunaannya. Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai minyak dan penggunaannya, anda perlu berunding dengan ahli terapi aroma. Minyak kayu putih, minyak Lavender, Myrtle dan Kemenyan minyak pada dasarnya lebih selamat dan dengan itu boleh digunakan oleh kedua-dua kanak-kanak dan orang dewasa. Jika anda mendapati bahawa tidak ada perubahan dalam keadaan dan gejala selesema juga semakin teruk, maka anda mesti segera hubungi doktor dan sewajarnya mengambil ubat yang diperlukan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar