Bagaimana Dia boleh melawan Jangkitan Darah?

Bagaimana Dia boleh melawan Jangkitan Darah?

Soalan:

Musim panas yang lepas pasangan saya, yang telah mempunyai penggantian lutut, mengalami kemalangan dan pergi ke hospital, di mana mereka mendapati dia mempunyai jangkitan di lututnya. Beliau menjalani pembedahan tetapi menjadi sakit teruk dan didiagnosis dengan septisemia. Dia memerlukan pembedahan yang lebih pada lutut, tetapi jangkitan masih menunjukkan di dalam darahnya. Bagaimana kita boleh membantu memperbaiki perkara-perkara?

Jawapan:

Darah adalah pembekal utama nutrien, seperti glukosa protein, mineral dan oksigen, kepada badan. Bakteria dan virus mencari darah medium yang sesuai untuk berkembang maju dalam, dan beberapa parasit melakukan perkara yang sama; contohnya malaria, yang, selepas merangsang di dalam hati, membuat jalan ke dalam aliran darah, menyebabkan demam dan menggigil sebagai sel-sel darah merah pecah untuk melepaskan kelompok baru parasit malaria.

Apabila jangkitan memasuki aliran darah secara langsung, akibat kecederaan atau melalui suntikan dengan jarum yang dijangkiti, sel-putih darah barisan hadapan penyakit, melawan sistem imun - cuba yang terbaik untuk menelan bakteria. Walau bagaimanapun, kerana bakteria membiak begitu cepat mereka dapat berkembang maju tanpa sebarang halangan. Bahayanya ialah septisemia akan berlaku di mana, jika tidak dirawat, jangkitan tersebut dibawa ke bahagian-bahagian yang berlainan di badan dan boleh menyerang pelbagai organ-organ. Badan boleh pergi ke dalam sate yang boleh membawa maut yang dikenali sebagai kejutan septik di mana bakteria menghasilkan toksin yang merosakkan saluran darah, menyebabkan penurunan tekanan darah dan kerosakan tisu meluas. Pembekuan juga mungkin terjejas.

Kadang-kadang bekalan darah menjadi mudah terdedah kepada jangkitan apabila badan lari ke bawah, kerana, misalnya, untuk penyakit kronik, penggunaan berpanjangan ubat immunosuppressant, kanser darah, atau luka terbakar meluas (di mana kulit terbakar menghasilkan protein toksik dan juga luas terbuka kepada penetrasi oleh bakteria). Mana-mana bakteria yang hidup dalam gigi, tonsil, usus, saluran kencing, lampiran, kulit (contohnya, bisul) dan sinus boleh memasukkan darah dan berkembang maju, menyebabkan septisemia.

Gejala yang paling biasa jangkitan awal darah adalah demam, menggigil, mual, muntah-muntah, diarrohea dan keletihan. Ia adalah penting untuk mendapatkan orang ramai yang mempunyai gejala-gejala ini ke hospital dengan segera. Budaya Darah akan diambil untuk mengenal pasti bakteria dan antibiotik perlu diberikan. Oleh kerana suami anda mempunyai jangkitan darah yang kronik, saya menganggap bahawa antibiotik tidak mengandungi bakteria. Ini adalah keadaan yang serius dan pasangan anda perlu dipantau oleh pasukan perubatan. Anda boleh membantu dengan meningkatkan sistem imun untuk melawan jangkitan dengan lebih berkesan.

Berikut adalah cadangan saya

* Elakkan kopi, alkohol, produk yis, gula berlebihan, barangan dalam tin atau diproses, kerana mereka melemahkan sistem imun. Makan makanan segar, mudah.

* Untuk meningkatkan tenaga makan alpukat 200g dan sepuluh badam keseluruhan (rendam selama 74 jam di dalam air pada suhu bilik, membuang kulit dan makan dengan 20g Manuka madu) setiap hari untuk menyokong fungsi hati, makan 250g betik setiap hari.

* Minum segelas harian lobak merah segar Juiced organik dan segar dikupas akar halia, yang mempunyai enzim segar berharga.

* Minum sedia Juiced buah manggis - dua sudu penuh dua kali sehari untuk memerangi jangkitan kronik sebulan -untuk.

* Minum ini sebelum tidur untuk tenaga: enam hingga tujuh helai saffron diselitkan dalam organik susu l00ml penuh lemak dengan 50g Manuka madu.

Tambahan

* Multivitamin dan Mineral kapsul: satu setiap hari untuk tiga bulan.

* Minyak Kolonji: satu sudu teh dengan setengah sudu teh madu Manuka, setiap hari selama dua bulan.

Terapi oksigen

Ini akan meningkatkan sistem imun. Pasangan anda perlu duduk dalam khemah oksigen selama satu jam setiap minggu jika anda boleh mencari sumber ini. Atau meminta doktor jika dia boleh menguruskan rendah - dos oksigen untuk 2O hingga 30 minit dua kali atau tiga kali seminggu selama sebulan. Beliau juga harus berjalan di udara segar selama satu jam sehari. Mengamalkan pembersihan nafas juga bermanfaat: duduk atau berdiri, dengan lengan anda dilonggarkan oleh pihak anda, meluruskan bahagian atas belakang dan menarik bahu anda ke belakang; menutup mulut anda dan melihat ke depan. Tarik nafas sepenuhnya melalui hidung anda. Tarik nafas dengan cepat, menarik perut anda masuk. Jeda antara nafas untuk kali kedua atau lebih, dan kemudian menarik nafas lagi pada masa lapang. Ulang sehingga 25 kali. Ikuti dengan pengekalan nafas: menyedut selama tiga saat, tahan nafas anda selama tiga, kemudian menghembus nafas perlahan-lahan selama enam saat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar