Cloud Hands Qigong Untuk Kesihatan

Cloud Hands Qigong Untuk Kesihatan

Cloud Hands Qigong adalah satu kaedah kuno yang indah untuk memerangi tekanan dan kebimbangan. Biar saya memberi anda beberapa arahan ringkas mengenai amalannya. Awan tangan qigong sebenarnya adalah sebahagian daripada kaedah yang lebih besar dan lebih luas neigong (kerja dalaman) yang dipanggil "Membuka Tenaga Gates Badan". Sistem ini adalah latihan asas untuk belajar bagaimana badan sepatutnya bergerak dalam gaya Tai Chi yang saya mengajar.

Dari latihan meditasi yang berdiri saya telah diterangkan di tempat lain, melangkah kaki keluar untuk hanya lebih luas daripada bahu, dengan kaki masih selari. Perlahan-lahan dan perlahan-lahan membolehkan berat untuk beralih daripada satu kaki yang lain. Perkara yang paling penting untuk diingati dengan aspek latihan ini adalah untuk menjaga tubuh anda benar-benar lurus. Dalam erti kata lain, tidak bersandar kepada mana-mana pihak atau membenarkan pinggul anda untuk bergerak ke luar.

Apabila anda mempunyai bahagian ini ke bawah (dan hanya ketika itu), anda boleh mula beralih batang tubuh anda di sekitar pusat paksi. Iaitu, anda akan beralih berat badan anda kepada satu pihak dan kemudian menghidupkan pinggul anda ke arah itu. Pada ketika ini, anda mempunyai tiga tindakan yang mengulangi berkali-kali, iaitu beralih berat badan, menghidupkan pinggul, berpatah balik ke pusat, dan mengulangi.

Dari sana anda menggabungkan semua usul ini supaya anda sentiasa berubah dan beralih bersama-sama. Hanya selepas itu anda menambah lengan. Untuk tujuan pengenalan ini, anda boleh menggunakan yang paling apa-apa jenis mengelilingi gerakan lengan, satu pihak dan kemudian yang lain. Jelas terdapat banyak lagi kepadanya, tetapi saya fikir anda mendapatkan gambar. Saya berharap anda telah menikmati Cloud Hands Qigong, ia adalah baik untuk kesihatan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar