Bagaimana untuk Memerangi Heartburn

Bagaimana untuk Memerangi Heartburn

Soalan:

Saya telah mengalami pedih hulu hati untuk beberapa waktu tetapi tidak berupaya untuk keamanan dari ubat-ubatan konvensional. Bolehkah anda membantu?

Jawapan:

Pedih ulu hati adalah keadaan yang biasa yang menyebabkan ketidakselesaan yang besar. Apa yang berlaku ialah bahawa asid yang berlebihan ditambah beberapa zarah makanan dihadamkan dari perut muntah ke dalam paip makanan, atau esofagus, dan beberapa asid yang menitis ke dalam paru-paru berhampiran tekak. Ini massa sangat berasid menyebabkan besar membakar paru-paru boleh merasa seolah-olah mereka berada di api. Itulah pedih ulu hati nyata. Walau bagaimanapun, dalam beberapa kes, asid hanya mendapat sejauh paip makanan dan pesakit mendapat perasaan terbakar di sana. Ini adalah sejenis pedih ulu hati yang tidak lengkap.

Rawatan yang terbaik untuk pedih ulu hati adalah untuk memastikan bahawa anda makan makanan anda perlahan-lahan dan mengunyah dengan teliti. Jika anda tidak mengunyah makanan anda dengan betul, perut perlu melakukan tugas gigi, pengisaran dan melahirkan makanan supaya nutrien dapat diserap. Juga, perut anda akan menghasilkan lebih banyak asid untuk memecahkan zarah makanan supaya mereka cukup kecil untuk dihadam. Apabila anda makan cepat, anda juga cenderung untuk sendawa. Ini berlaku kerana makan cepat bermakna anda sering menelan gelembung udara; apabila ini bertemu asid, mereka menjadikannya sebagai sendawa yang. Jadi jangan tergesa-gesa makan atau makan dalam 'larian. Duduk dan makan perlahan-lahan, mengunyah makanan anda sehingga ia berada dalam kepingan kecil, dan membantu pencernaan anda dengan berhenti untuk beberapa ketika selepas itu. Anda juga boleh mengambil, berjalan kaki yang singkat selepas makan malam anda.

Anda boleh mengelakkan pedih ulu hati dengan mengelakkan kegatalan kimia seperti makanan pedas dan buah-buahan sitrus, wain putih dan champagne, kopi dan teh, rokok, aspirin, ubat penahan sakit dan ubat-ubatan steroid jika boleh. Anda juga harus mengelak kerengsaan mekanikal seperti roti bakar, makanan goreng berkerak dan benih kerana ia menyebabkan melecet ke lapisan perut. Potong minuman yang sangat panas, terlalu, yang satu lagi bentuk lelasan fizikal.

Kerana kita cenderung untuk menghasilkan asid perut yang berlebihan apabila kita tertekan, cuba untuk tidak cemas atau bimbang, dan belajar beberapa bentuk relaksasi seperti yoga atau meditasi (lihat di bawah).

Jika anda dapat mengesan punca pedih ulu hati anda, anda boleh membetulkannya. Dalam pada itu, saya mencadangkan agar anda menggunakan susu sejuk sebagai ubat segera - ia melegakan perut dengan menyediakan satu medium yang sangat baik untuk asid untuk bergabung dengan molekul protein. Anda juga boleh mengambil natrium bikarbonat atau, jika anda berada di sebuah restoran, air tonik kerana kuinina yang mempunyai kesan yang sama.

Terdapat ubat Ayurveda yang baik dipanggil Calciprite (tablet), yang merupakan abu kerang dibubarkan dalam penyelesaian yang lemah cuka. Anda juga boleh cuba Gasex (tablet), atau mengambil Lamberts kapsul minyak pudina seperti yang diperlukan (kapsul). Menggosok perut anda adalah membantu, terlalu, untuk mengukuhkan dan nada otot perut. Dengan zaitun atau minyak bijan, mengurut perut anda untuk beberapa minit mengikut arah jam, menggunakan pusat anda sebagai pusat.

COMFORT SEJUK UNTUK AUTUMN

Musim luruh adalah masa tekanan tambahan untuk badan anda. Perubahan suhu yang kerap menyebabkan sistem penghawa dingin badan untuk mengamuk ia mempunyai untuk menyejukkan hari tubuh seseorang dan menjadi panas akan datang. Selain itu, bagi kebanyakan kita, beban kerja kami meningkatkan selepas cuti musim panas yang panjang. Ini tekanan semua pusingan cenderung untuk melemahkan tenaga umum badan dan, dengan itu sistem imun. Sementara itu, virus dan kuman mencari tuan rumah yang selesa panas yang baik untuk melarikan diri dari kesejukan musim luruh. Jadi anda mendapat selesema.

Tetapi, anda boleh meningkatkan sistem imun anda untuk membantu mencegah mendapat sakit. Elakkan produk yis, ais krim, gula-gula dan kuih-muih, kopi. minuman sejuk dan alkohol yang berlebihan. Banyak rehat dan tidak mempunyai apa-apa terlalu lewat malam. Mengambil multivitamin dan mineral yang baik seperti One-A-Day Vitamin dan Mineral (kapsul) selama dua bulan. Urut leher dan bahu selama sepuluh minit anda dua kali seminggu; jika anda mempunyai rakan kongsi atau rakan, urut perdagangan. Berjalan di udara segar pada hujung minggu dan melakukan meditasi pranayama.

Pranayama MEDITASI SENAMAN

Ini adalah cara yang mudah untuk berehat mental dan fizikal. Bersantailah dengan selesa di belakang anda, dengan kaki dan tangan anda tidak berpeluk tubuh. Tarik nafas dengan kiraan tiga, perlahan-lahan dan lembut tahan nafas anda selama tiga tuduhan, kemudian menghembus nafas untuk kiraan enam. Apabila anda menarik nafas, biarkan perut anda membengkak seperti belon. Apabila anda menghembus nafas, tarik perut anda betul-betul di, membayangkan anda menarik kepada tulang belakang anda. Adakah ini untuk sepuluh minit setiap hari, tumpuan mata dalaman anda di dahi anda, seolah-olah anda sedang menatap matahari terbit atau terbenam.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar