Mengapa Ambil Milk Thistle Untuk Kerosakan Hati?

Mengapa Ambil Milk Thistle Untuk Kerosakan Hati?

Bagaimana jika saya memberitahu anda terdapat banyak kajian saintifik mengenai manfaat milk thistle untuk kerosakan hati? Baru-baru ini, para penyelidik telah melihat manfaat untuk pesakit yang menghidap kanser kolorektal, juga. Para penyelidik di Queensland memanggil komponen aktif yang "rawatan baru yang menjanjikan untuk kanser".

Komponen-komponen aktif yang ditemui dalam biji pokok. Mereka dirujuk sebagai silymarin dan Silibinin. Sebatian belum diasingkan dalam tumbuhan lain, menjadikan "diberkati" lebih unik dan kurang daripada rumpai invasif.

Banyak ekstrak tumbuhan telah dikaji untuk manfaat mereka dalam rawatan kanser. Punca-punca yang mendasari kanser termasuk kerosakan radikal bebas untuk helai DNA, kadang-kadang disebabkan oleh pendedahan kepada toksin, dan keradangan kronik.

Banyak tumbuhan mempunyai beberapa aktiviti anti-radang, dan juga aktiviti antioksidan. Antioksidan yang dihasilkan oleh badan kita dan mereka yang didapati dalam makanan yang kita makan membantu untuk mencegah dan membaiki kerosakan radikal bebas.

Ada sebab untuk mempercayai bahawa pelbagai bentuk kanser boleh dielakkan, begitu juga dengan penyakit yang nampak seperti yang berkaitan dengan usia lain. Walaupun anda boleh mendapat kanser pada semua peringkat umur, risiko meningkat kerana masa berlalu, terutamanya risiko untuk sesetengah jenis kanser.

Salah satu perkara yang dicadangkan untuk mengurangkan risiko kanser seseorang meningkat pengambilan antioksidan. Jadi, kerana antioksidan yang terkandung di dalamnya, anda mungkin mengambil milk thistle untuk pencegahan kerosakan hati atau untuk pencegahan kanser. Tetapi, ia adalah hanya satu daripada ekstrak bermanfaat yang terdapat di alam.

Lain-lain termasuk alfalfa, Bacopa, bilberry, jintan putih hitam, halia, gingko biloba, biji anggur, teh hijau, mur, daun zaitun, kulit kayu pain dan kunyit. Kesemua mereka tumbuh-tumbuhan menyediakan antioksidan dan / atau lain-lain nutrien yang tidak biasa di dalam diet, tetapi boleh menjadi rahsia kepada kehidupan yang sihat panjang.

Pengamal perubatan tradisional telah menggunakan benih milk thistle untuk kerosakan hati selama beratus-ratus, jika tidak beribu-ribu tahun. Ia juga boleh memberi manfaat kepada kesihatan kulit dan rupa, walaupun kedua-dua organ, pada pandangan pertama, mungkin tidak kelihatan bersambung.

Kedua-duanya memainkan peranan dalam excreting toksin dan melindungi organ-organ yang lebih sensitif daripada pendedahan kepada toksin. Kedua-duanya memainkan peranan dalam fungsi sistem imun.

Apabila seseorang itu sihat dalam, ia menunjukkan. Apabila seseorang itu tidak sihat, mereka sering mempunyai lingkaran hitam di bawah mata, bintik hitam dan pigmentasi tidak sekata. Tanda-tanda penuaan pra-matang sering jelas juga.

Jadi, mengambil milk thistle untuk kerosakan hati boleh mempunyai beberapa kesan sampingan yang positif, termasuk peningkatan dalam penampilan anda, tetapi dalam usaha untuk menjadi yang paling berkesan, ia mesti digabungkan dengan bahan-bahan lain.

Para penyelidik telah mendapati silymarin itu dan Silibinin yang kurang diserap ke dalam aliran darah apabila diambil secara lisan. Jika sebatian digunakan sebagai rawatan kanser, mereka mungkin akan disuntik terus ke dalam aliran darah.

Kesimpulannya, sebagai diet tambahan untuk melindungi organ-organ daripada toksin dan kerosakan radikal bebas, sebatian adalah lebih mudah diserap apabila nutrien seperti lecithin adalah termasuk dalam formula. Jadi, jika anda mahu mengambil alih kaunter milk thistle untuk pencegahan kerosakan hati atau untuk tujuan lain, pastikan untuk mengambil formula yang direka dengan baik.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai bahan-bahan yang unik untuk kesihatan kulit, dan bahan-bahan yang luar biasa lain yang anda mungkin tidak pernah mendengar, layari laman web saya hari ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar